Retur- och återbetalningspolicy
Vi har utformat denna policy för att säkerställa att du är fullt informerad om våra metoder och rutiner för återbetalning och retur. Denna policy gäller i (Sverige).
14 DAGARS RETURPOLICY
Om du vill returnera en vara och få en återbetalning, vänligen meddela oss inom 14 dagar efter leverans via e-post på support@speg.se. Om du har mottagit en defekt produkt, skicka oss en bild på den skadade varan. Vi skickar en kurir för att hämta varan och täcker hela kostnaden. Vi skickar en ny produkt utan extra kostnad, och om du inte längre vill ha den, återbetalar vi hela beloppet till kortet som du använde vid köpet. Om du har beställt fel produkt och vill byta den, står du för returfrakten.
Villkor för retur och återbetalning:
Returadress
Du får returadressen via e-post.
Produkten får inte ha använts. När vi har mottagit varan återbetalar vi beloppet till det kort du använde vid köpet.
RETURPROCESS
För att påbörja en retur, kontakta oss via support@speg.se. Om returen godkänns skickar vi dig en returetikett och instruktioner om hur och vart du ska skicka paketet. Vänligen skicka inte tillbaka varor utan att först ha begärt en retur, då dessa inte kommer att accepteras.
SKADAD ELLER FELAKTIG PRODUKT
Kontrollera din beställning vid leverans och kontakta oss omedelbart om produkten är defekt, skadad eller om du fått fel vara, så att vi kan bedöma situationen och åtgärda problemet.
För att returnera produkten, kontakta oss via e-post. Leveranstiden för ett utbytesprodukt kan variera beroende på din plats.
BYTEN
Vi byter endast produkter som är skadade, felaktiga, har fel storlek eller är defekta. Om du vill byta en produkt, vänligen kontakta oss på support@speg.se.
LAGERFÖRINGSKOSTNADER
Vi tar inte ut några lagerföringskostnader vid returer.
ÅTERBETALNINGAR
Vi meddelar dig så snart vi har mottagit och inspekterat din retur, och informerar dig om din återbetalning har godkänts eller avslagits. Om den godkänns, återbetalas beloppet automatiskt via din ursprungliga betalningsmetod. Observera att det kan ta några dagar för din bank eller kreditkortsföretag att behandla och boka återbetalningen.
ÅTERBETALNINGSPERIOD
Det tar 5-7 arbetsdagar för kunden att få återbetalningen. Vi återbetalar beloppet till kortet så snart vi har mottagit varan.
Observera att även om vi omedelbart återbetalar beloppet kan banken ta 5-7 arbetsdagar på sig att behandla återbetalningen och sätta in den på kundens konto.
FÖRSENADE ELLER UTEBLIVNA ÅTERBETALNINGAR
Om du inte har fått din återbetalning, kontrollera först ditt bankkonto igen.
Kontakta därefter ditt kreditkortsföretag – det kan ta lite tid innan återbetalningen registreras officiellt.
Kontakta sedan din bank, eftersom viss behandlingstid kan förekomma innan återbetalningen bokförs.
Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått återbetalningen, vänligen kontakta oss via e-post på support@speg.se.
SPEG
E-post: support@speg.se
För frågor är du välkommen att kontakta oss.
Support: Vi är tillgängliga dygnet runt, alla dagar i veckan.